KÖK HÜCRE

Çok hücreli organizmalarda başka bir hücre grubuna değişebilen ve çoğalabilen hücre grubuna kök hücre denilmektedir.Hücre hattının en başında bulunan hücreler olup hem embriyoda hem de yetişkinlerde bulunur.Kök hücreler evrelerine ve değişim kapasitelerine göre totipotent,pluripotent ve multipotenet olarak ayrılır.

İşte bu farklılaşan hücre tipleri dokuları,organları ve sistemleri oluşturarak vücudumuzun belirli bir düzen içinde işleyişini sağlar.

Kök hücreler ise vücudumuzda herhangi bir sebepten ötürü belirli bir hasar oluştuğunda gerekli hücre tipine dönüşerek buradaki hasarı onarmak, eksiklikleri yerine koymak ile görevlidir.

KÖK HÜCRE TEDAVİSİ

Aslında tedavi prensibi bir cümle ile özetlenebilir.Hangi amaçla hangi kök hücreyi hastanın hangi bölgesinden alıp,hangi bölgesine veriyorsunuz.Örneğin cilt gençleştirme nedeniyle fibroblast hücresini kulak arkası deriden alıp yine cilde verebilirsiniz ya da Alzheimer tedavisi için Mezenkimal kök hücresini bebek kordon dokusundan,süt dişinden ya da kişinin kendi yağ dokusundan elde edip dolaşım yoluyla santral sistemine verebilirsiniz.

KÖK HÜCRELER TEDAVİ YA DA ONARIM DA NASIL İŞE YARIYOR?

Temelde 5 mekanizma ile çalıştıklarını söyleyebiliriz

1)Anti inflamatuar etki (vücutta her hangi bir sebeple oluşan iltihabi yanıtı azaltarak)

2)Hasarlı dokuya göç ederek dokunun iyileşmesi için gerekli diğer hücreleri hasarlı bölgeye çağırarak

3)Dokunun yeniden şekillenmesi destekleyerek

4)Apoptozis denilen hücre ölümünü engelleyerek

5)Kemik,kıkırdak,nöron,bağ doku vs gibi gerekli diğer doku hücrelerine dönüşerek

KÖK HÜCRE TEDAVİSİNİN UYGULANDIĞI ALANLAR

Nörodejeneratif hastalıklar; Alzheimer,Parkinson,ALS hastalığı gibi nöron hasarı süreçleri olan hastalıklar.

Beyin ve Omurilik yaralanmaları

Kalp hastalıkları;

Yara iyileşmesi

Ortopedik hastalıklar

İnfertilite

KÖK HÜCRE İLE CİLT GENÇLEŞTİRME NASIL YAPILIYOR ?

Kişinin kulak arkasından lokal anestezi ile 2 dk süren bir işlem ile deri örneği alınıyor.Bakanlık onaylı dünya standartlarında ki kök hücre labaratuvarına gönderiliyor.Burada içine bir katkı maddesi koymadan kişinin derisinin sağlığından ve gençliğinden sorumlu olan Fibroblast hücresi çoğaltılıyor.Yaklaşık 4-6 hafta sonra hücreler sertifikası ile bize gönderiliyor.Bu sertifikada kaç milyon hücre olduğu,canlılık oranları,ayrıntılı immünfenotiplendirme,bakteri,virüs taramaları ayrıntılı olarak yer alıyor.Sonrasında 30-40 dk kadar lokal anestezik karışımı bir kremle bekledikten sonra uygulama da 15 dk kadar sürüyor.Bu işlem 1 ay sonra ikinci kez ve 1 ay sonra da üçüncü kez yapılıyor ancak deri biopsisi baştan bir kere alınıyor. Yüz,boyun,dekolte bölgesi ve ellere veya hangi deri bölgesinin gençleşmesi isteniyorsa o bölgeye enjekte ediliyor.İnvaziv bir işlem olmadığı için kişi uygulamadan sonra çıkıp toplantısına gidebiliyor.Bunlar mevcut Fibroblast hücrelerini de uyararak geçmiş yıllardaki sayı ve yapıya ulaşıp cildi mikroskobik anlamda yani gerçek anlamda gençleştiriyor.

KİMLER TERCİH EDİYOR ?

Yaklaşık olarak binin üzerinde fibroblast uygulaması yapmış biri olarak şunu söyleyebilirim.Doğallık yanlısı hasta grubunun tercihi olan bir tedavi şekli.Bir şekilde farklı biri gibi görünmekten çekiniyorlar ancak gelişen tıp uygulamaları ile insanlar kendileri için bir iyileştirici yöntem de arıyorlar.

Burada ana fikir doğallıktır.Yani herkesi kendi geçmiş cilt yapısına döndürmek ama bunu yaparken ifadeyi bozmadan,mimikleri dondurmadan yapmak.Tabiri caizse doğal çaktırmadan ve uzun etkili bir tedavi gibi düşünmek gerekir.Daha genç hasta grubu ise mevcutu korumak için yani antiaging amaçlı yaptırıyor.

İnvaziy bir işlem olmadığı için ve sizin yüzünüze verilen tamamen size ait kendi hücreleriniz olduğu için herhangi bir komplikasyon anormal bir sonuç teorik olarak bile mümkün değildir.Fakat aynı sebeplerden ötürü de bireysel metabolizma farklarına bağlı olarak gençleşme süreçleri de farklılık gösterebilir.