Venöz Yetmezliği

Toplardamarlar vücuttaki kirli kanı kalbe götüren damarlardır. Toplardamarlardaki kapaklarda görülen bozukluklara bağlı olarak ortaya çıkan venöz yetmezlik hastalığında kan kalbe doğru gönderilememesi sonucu bacakta kan birikintileri oluşur. Ayrıca pıhtı gibi birtakım faktörlere bağlı olarak toplardamarlardaki tıkanıklıklar nedeniyle de bu sorun ortaya çıkabilir. Venöz yetmezlik hastalığının risk faktörleri arasında genetik yatkınlık, ayakta uzun süre çalışma, aşırı kilo, sigara kullanımı bulunmaktadır.

Venöz Yetmezlik Hastalığı Belirtileri:

Venöz yetmezlik hastalığı başladıktan sonra devamlı olarak ilerleyen bir hastalıktır. Bu süreçte bacakta varis oluşumları ile kendini belli edebilmektedir. Venöz yetmezlik hastalığının başlıca belirtileri şunlardır:

• Bacakta ağrı
  • Varis oluşumu
  • Bacakta şişme ve ödem
  • Bacakta ağırlık ve huzursuzluk hissi
  • Ayak bileklerinde renk değişikliği
  • İlerleyen derecelerde bacakta yaralar açılması

Venöz Yetmezlik Hastalığı Tedavi Yöntemleri:

Venöz yetmezlik hastalığı yüzeysel toplardamarlarda ya da derin toplardamarlarda ortaya çıkabilir. Dolayısıyla bu hastalığın tedavisinde, öncelikle problemin deri altında kirli kanı kalbe götürmede yardımcı yüzeysel toplardamarlarda mı yoksa daha derinde ana toplardamarlarda mı olduğu net bir şekilde belirlenmeli ve buna göre tedaviler uygulanmalıdır. Bununla birlikte hastalığın nedeni ve altında yatan bir faktör olup olmadığı mutlaka araştırılmalıdır. Hekim tarafından uygun görülmesi halinde bazı durumlarda varis çorabı tavsiye edilebilir. Ameliyatla damarı ortadan kaldırma, lazer, radyo frekans gibi uygulamalar tedavi seçenekleri arasındadır. Ayrıca toplardamarda kapak onarımı ameliyatları uygulanabilmektedir. Tıkalı toplardamarın damarın açılması gereken durumlarda balon ile tıkanıklığın genişletilmesi ve stent yerleştirilmesi son dönemde mümkün hale gelmiştir. Venöz yetmezlik hastalığının erken dönemde teşhis edilmesi ve hastalık ilerlemeden gerekli tedavinin uygulanması son derece önemlidir.